proiecte european splai bahlui iasiMunicipalitatea a demarat procedurile pentru finantarea a doua noi proiecte de modernizare a infrastructurii stradale. Acestea vizeaza reabilitarea arterelor de pe ambele maluri ale Bahluiului pe sectorul Podul de Piatra – Podul Sf. Ioan, fiecare splai constituind un proiect separat. Finantarea noilor proiecte este inclusa in actualul program financiar si este asigurata din economiile realizate in urma licitatiilor pentru proiectele deja terminate sau aflate in executie. Arterele de pe ambele maluri ale Bahluiului vor fi reabilitate pana la finalul anului viitor.

Sensuri unice

Pe Splai Drept Bahlui, pe tronsonul Podul de Piatra – Podu Ros, se va inlocui linia de tramvai cu o artera rutiera cu sens unic, paralela cu Soseaua Nationala. Tot aici se creeaza 86 de locuri de parcare si 8 pentru persoane cu dizabilitati, precum si o statie de autobuz cu alveola. Reabilitarea va continua si pe tronsonul urmator, din Podu Ros pana la Podul Tudor Vladimirescu, artera care ramane cu sens unic, iar de aici in continuare pana la Pod Metalurgie, apoi Pod Sf. Ioan, in lungul bulevardului Chimiei, unde se vor ingropa in subteran si cablurile de pe ambele parti ale strazii. In paralel, Soseaua Nationala va fi reabilitata si transformata ulterior in sens unic dinspre Podu Ros spre Podul de Piatra. „Este un proiect in valoare de 56,9 milioane lei, din care contributia noastra este de doar 1,4 milioane lei. In total, vom reabilita si moderniza 6,2 km de strazi, 12 km de trotuare si vom amenaja 11,4 km de pista de biciclisti. Cablurile de date, telefonie, energie etc vor fi coborate in subteran, iar suprafata spatiilor verzi amenajate va fi de 16 km patrati, cu banci si cosuri de gunoi. Perioada totala de implementare a proiectului este de 12 luni, 9 luni fiind alocate executiei efective”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Pe cinci tronsoane

Al doilea proiect ce a primit aprobarea Consiliului Local vizeaza modernizarea strazilor de pe malul stang al Bahluiului. Valoarea totala a acestui proiect este de 30,6 milioane lei, cu aceeasi perioada de implementare si executie. Se va lucra de la Podul Sf. Ioan la Podul de Piatra, pe 5 tronsoane:

– tronson 1: Pod Sf. Ioan – bdul Metalurgie: se amenajeaza strada cu doua benzi in calea curenta, cu sens dublu
– tronson 2: Bdul Metalurgie – bdul Tudor Vladimirescu: sens unic, cu doua benzi de circulatie
– tronson 3: Bdul Tudor Vladimirescu – Podu Ros: se pastreaza sensul unic cu doua benzi
– tronson 4: Podu Ros – Podul de Piatra: 3 benzi cu sens unic, apoi doua benzi intr-un sens si una din sens opus
– tronson 5: Bdul Tudor Vladimirescu – Splai Bahlui: doua benzi, cu sens unic spre Podu Ros.

Proiect major

In paralel cu lucrarile la trama stradala, vor fi amenajate si trotuarele, care vor include si o pista de biciclete cu o latime de un metru fiind destinata circulatiei pe un singur sens. In mod similar cu primul proiect, cablurile electrice si de telecomunicatii de pe margine vor fi amplasate in canivouri realizate sub pavajul trotuarelor. „Cele doua noi proiecte, care refac strazile si trotuarele de pe malurile Bahluiului, ne permit sa avansam cu proiectul major prin care sa punem in valoare cursul de apa care traverseaza orasul. Primul pas a fost facut, prin proiectul realizat de Dan Carlan referitor la regularizarea albiei si refacerea malurilor. Avem acum un debit controlat de apa si o albie curata. Urmeaza al doilea pas, cu modernizarea si refacerea strazilor si trotuarelor de pe ambele maluri, pentru ca proiectul sa fie concretizat prin amenajarea turistica si de agrement, care sa puna in valoare aceste cateva zeci de hectare de spatiu verde din centrul Iasului”, a explicat primarul Gheorghe Nichita.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *