proiectul romaniei pentru autostraziProiectul Autostrăzii Est – Vest începe să prindă contur, legătura rutieră dintre Moldova şi Ardeal fiind inclusă în varianta finală a Master Planului General de Transport, prezentat de către ministrul Ioan Rus în faţa comisiilor de transport din Parlament.

Pe tronsoane

Conform Master Planului General de Transport, legătura Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni va fi construit la nivel de autostradă, iar legătura Târgu Mureş – Târgu Neamţ este propusă pentru standardul de autostradă fazată. De asemenea, legătura dintre Bacău şi Paşcani a fost modificată din drum expres în regim de autostradă. „Deja au fost deschise ofertele pentru procedurile de revizuire a studiilor de fezabilitate pentru tronsoanele de autostradă Ditrău – Târgu Neamţ, Târgu Mureş – Ditrău şi Târgu Neamţ – Paşcani – Iaşi – Ungheni. Timp de 50 de zile, aceste oferte vor fi evaluate. Pe fiecare tronson sunt câte patru ofertanţi pentru revizuirea studiilor de fezabilitate. Astfel, demersurile noastre conjugate încep să dea roade şi reuşim să facem ca proiectul Autostrăzii Est – Vest să devină realitate. Urmează licitaţia pentru proiectul tehnic şi execuţia propriu-zisă a lucrărilor. În varianta optimistă, în 2016 sau 2017 pot începe lucrările”, a declarat primarul Gheorghe Nichita. Pentru finanţarea lucrărilor, guvernanţii iau în calcul trei soluţii: fonduri UE nerambursabile, alocări din acciza suplimentară la combustibili şi un credit.

Spre Ardeal

Prin urmare, în anii următori, vor putea începe lucrările la cei 135 de kilometri de autostradă pe traseul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ. Pe tronsonul rutier de 184 de kilometri dintre Târgu Neamţ spre Târgu Mureş va fi demarată execuţia unei autostrăzi „fazate”, costurile acesteia fiind evaluate la 2,94 de miliarde de euro. Totodată, Iaşul ar urma să fie legat printr-o autostradă şi de Braşov, prin Paşcani – Bacău.

Potrivit Ministerului Transporturilor, sunt propuşi 1.301 km autostradă (cu un plus de 645 de km faţă de versiunea iniţială a Master Planului), 1.878 km de drum expres, 3.147 km de drum trans regio şi euro trans şi 67 de variante de ocolire (de sine stătătoare sau parte din proiectele de autostradă sau drumuri expres) la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,480 miliarde de euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *