normalitate

Lucrurile se pot indrepta spre normalitate

Intr-o zi de duminica in care nu am facut mare lucru, in afara de a ma odihni si a-mi aduna fortele, am ascultat, printre altele, un interviu destul de interesant cu actualul director al CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi). Parea el cumva glorios ca in doi ani de zile vom avea 1000 de kilometri de autostrazi  fata de cei 700 pe care ii avem in prezent. O fi bine? Teoretic da, numai sa nu uitam ca 2015 a fost anul pe care l-am terminat cu mai putin kilometri de autostrada fata de cum l-am inceput. Nu e tocmai normal sa „jucam brasoveanca” atunci cand e vorba de investitii.

Ok, directorul CNADNR  anunta si spargerea colosului romanesc in doua companii care sa gestioneze mai bine autostrazile din Romania. Va veti intreba ce autostrazi? Cum care? Cei 700 km de acum si cei viitori. Mai multe decat atat, a anuntat 5 proiecte mari ce urmeaza sa demareze: Centura Sud Bucuresti, ring II Centura Sud Bucuresti, autostrada Sibiu-Pitesti, autostrada Taru Mures – Targu Neamt – Iasi – Ungheni si drumul expres Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani. Dar sa demareze odata! Cand ne gandim la Moldova (cea de dincoace de Prut) si vorbim de saracie, sa nu uitam ca ea este izolata atat de Bucuresti, cat si de vestul tarii (si automat vestul Europei). Un drum expres si o autostrada ar rezolva multe dintre probleme. La fel si autostrada Sibiu-Pitesti, mult mai benefica economiei decat cea Brasov-Bucuresti, pentru ca Sibiu-Pitesti ar aduce valoare adaugata, pe cand cea de la Bucuresti la Brasov ar duce doar bucurestenii in weekend pe Valea Prahovei.

Un alt lucru important, directorul CNADNR a anuntat achizitii noi cu care Compania sa poate sa lucreze in regim intern (atat la constructii, cat si la intretinere, sa nu trebuiasca sa apeleze la alte firme care de obicei nu vor decat sa fure). Asta e una dintre cele mai bune decizii. Stiti cum e? E ca si cum eu as vrea sa devin dezvoltator imobiliar si nu am nici macar o betoniera, daramite macarale, buldoexcavatoare sau terenuri.

Daca am invata mai mult din intelepciunea populara am reusi sa contruim mai mult. Multi dintre voi ati ras de omul care-si face vara sanie si iarna caruta. Dar expresia aceasta se refera la omul gospodar, nicidecum la omul care face lucrurile anapoda. Asa ca decizia CNADNR de a cumpara in luna august echipamente si autoutilitare pentru deszapezire mi se pare un pas imens spre normalitate. Asta inseamna ca la iarna ar trebui ca autostrazile sa fie curate, sa nu fie inzapezite. Daca ar actiona astfel toate autoritatile, nu ne-am mai trezi ca in luna noiembrie suntem luati prin surprindere de primii fulgi de zapada. Sau ca in decembrie, in preajma Sarbatorilor vine „urgia alba” peste jumatate te tara ce va sfarsi sub nameti.

Discutam zilele trecute cu un client uimit ca in libraria in care lucrez toti avem facultate + master (sau mai multe). Si stia ca salariile-s mici, dar i-am explicat ca lucrurile s-ar putea schimba in viitor si ca nu trebuie sa renuntam cand dam de greu. Si i-am explicat ca sper si vreau ca lucrurile sa se indrepte spre normalitate.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *