stars stagii de practica pentru studenti

Proiectul “STArS – Stagii de practica pentru studenti” – noi orizonuturi pentru tinerii absolventi

La hotelul Novotel City Center, vineri, 24.06.2015, la ora 11:00 a avut loc lansarea Proiectului “STArS – Stagii de practica pentru studenti”, in prezenta a peste 60 invitati.

Se dezbate tot mai puternic faptul ca studentii invatamantului superior se confrunta cu un decalaj intre informatia din  curriculml academic , pe de o partea si – pe de alta parte realitatea din piata muncii, in fapt  cerintele angajatorilor, rezultand astfel un obstacol in procesul de insertie al acestora pe piata muncii. Motiv pentru care S.C. Libro Events S.R.L. si Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala in colaborare cu Universitatea de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu” au decis sa vina in sprijinul tinerilor studenti prin derularea proiectului „STArS – Stagii de practica pentru studenti”.

Conferinta de lansare a proiectului a vizat prezentarea beneficiilor si a necesitatii implementarii unui astfel de proiect, pentru a ajuta si a sustine tinerii aspiranti in implinirea obiectivelor profesionale. Evenimentul s-a desfasurat sub forma unei discutii interactive, in cadrul careia speakerii au explicat si au raspuns tuturor intrebarilor venite din partea grupului tinta –studentilor, dar si din partea si reprezentantilor media prezenti cat si din partea altor factori interesati, considerati  drept stakeholder in acest proiect. Acestia au aflat mai multe detalii referitoare la desfasurarea proiectului si s-au putut intalni, inca de acum, cu viitori tutori,  mentori si consilieri din cadrul acestui proiect.

Ana Maria Stancescu – initiatorul si managerul proiectului – a declarat ca experienta domniei sale din postura de angajator, dar si din cea de profesor si mentor pentru studentii U.A.U.I.M., a dus la initiativa derularii acestui proiect, care sa faciliteze si sa deschida noi orizonturi pentru tinerii viitori angajati. Generatia are o agenda privind visele, entuziasmul, profesiunea, ce anume ar dori sa faca cu propria cariera, ce abilitati vocationale si talente are … insa, din pacate, nu gaseste corespondent in piata. Pe de alta parte, angajatorul nu cunoaste cate talente exista sau care este profilul tanarului 2015, proaspat absolvent. Aici intervenim noi, mentorii, pentru a face mai usoara tranzitia de la scoala la viata activa. STArS este un proiect care investeste in oamenii talentati si dornici sa isi indeplineasca propriile aspiratii profesionale. STArS ajuta investitia reciproca.’’ a mai afirmat managerul de proiect, Ana Maria Stancescu.

Alaturi de viitorii beneficiari ai proiectului, prezenti in numar impresionant, au fost: Ana Maria Stancescu – profesor si manager de proiect, Mihaela Neagu – reprezentant Libro Events, Marilena Negulescu – asistent universitar in cadrul Universitatii de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu”, Sonia Chira – conferentiar doctor arhitect, Carmen Manuela Cazan si Daniela Florentina Draghici – reprezentante ale Centrului Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala, Elisabeta Ana Naghi – reprezentant al Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, precum si Gabriel Chicioreanu – consultant in cariera.

Proiectul se deruleaza pe o perioada de sase luni, incepand cu luna august 2015, si isi propune dezvoltarea abilitatilor practice a 225 de studenti inmatriculati in sistemul de invatamant de masa prin furnizarea de stagii de pregatire practica, dar si prin consilierea si orientarea lor profesionala in vederea facilitarii tranzitiei de la scoala la viata activa.

De asemenea, proiectul implica realizarea a 5 vizite tematice de orientare profesionala in tara si o vizita in Italia, conform abordarii transnationale a proiectului. In urma desfasurarii stagiilor de practica,  studentii vor primi 225 subventii si adeverinte de practica, urmand ca 50 diplome de excelenta si 50 premii in valoare de 2000 de lei sa fie acordate prin concurs.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *