Redescoperind televizorul

Posted on

competitie off road turism de aventuraCum am plecat de acasa, din nordul judetului Botosani la Iasi, pentru studiile superioade (facultate plus master), am si renuntat la un vechi obicei, acela de a face zapping TV. Timp de 6 ani de zile nici nu am simtit nevoia si nici nu prea am avut ocazia sa ma uit la TV; singurele momente in care ma interesa televizorul sau, mai bine-zis, televiziune, era momentul in care era difuzat cate un meci sau cateva emisiuni (la care ma uitam mai mult din motive profesionale, trebuind sa fac review-uri pentru un site la care am lucrat doi ani si jumatate), iar pentru acest lucru imi era destul laptopul conectat la internet si un site de pe care reuseam sa prind canalul dorit. Lucrul acesta era valabil mai ales cand am stat in caminele studentesti (iar in 4 ani de zile am schimbat destul de multe astfel de camine), dar obiceiul a ramas valabil si cand m-am mutat in chirie si aveam televizor in apartament. Situatia s-a schimbat acum, recent, cand am parasit Iasul in favoarea Sibiului. Dupa o zi de lucru in fata laptopului, parca m-am saturat si seara sa adorm cu laptopul in brate. Astfel, atunci cand inchid clapeta laptopului, deschid televizorul si incep sa fac zapping pana gasesc un program care sa ma intereseze, apoi programez televizorul sa se inchida.

Am redescoperit si ceea ce urmaream la laptop, doar ca pe un display mai mare, dar si alte programe si emisiuni. Si am observat ca mi s-a pastrat obiceiul ce il aveam cu peste sase ani in urma, inainte de a pleca acasa: urmaritul documentarele sau a unor emisiuni cu tenta de documentar. Urmarind grilele DigiSport, am dat peste emisiuni despre altfel de sporturi decat „sportul rege” sau tenisul care este in mare voga acum, dupa succesul inregistrat de Simona Halep; am dat peste multe emisiuni despre cursele off-road, curse care iti trezesc interesul. Cu ocazia asta am aflat si informatii noi, chiar tehnice as putea spune, mai ales ca nu sunt un impatimit auto (neavand nici macar permis de conducere), cum ar fi cele despre trolii auto 12-24v. Trolii auto se folosesc, in cele mai dese cazuri la tractari auto si la off-road profesional, desi nu m-ar mira ca romanul inventiv sa le gaseseasca si alte intrebuintari.

Trolii auto 12 V, majoritatea au o forta de tractiune de 13.000 lbs (5.900 kilograme) – asta pentru un troliu de aproximativ 40 de kilograme, dar sunt si cu capacitate mai mica, de 10.000 lb (5.400 kilograme), de 8.000 lb (3.600 kilograme) saude 6.000 lb (2.700 kilograme), iar la fel este si pentru trolii auto 24 V, de la 8.000 lbs (3.600 kilograme), la 13.000 lbs (5.900 kilograme).

Nu m-as aventura mai tare intr-un domeniu pe care abia il descopar, dar, poate ca voi reusi la un  moment dat, sa fac un parteneriat media cu un eveniment de off-road (am avut ocazia unui astfel de parteneriat cu cei de la JCI care sprijina turismul de aventura) si, inainte sau dupa inceperea competitiei, sa urc si eu, in partea dreapta a unui autovehicul 4×4 si sa descopar farmecul pe care acum doar la televizor il observ.

Si prevad ca in viitorul apropiat voi recupera si cei 6 ani in care televizorul a fost doar un obiect nefolositor. Dar toate la timpul lor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *