Diferenta din dacopati si patrioti

Sunt lucruri la care daca nu te pricepi este mai bine sa taci si sa inveti. Am avut, chiar recent, o discutie telefonica cu o dacopata stabilita in Germania. Imi vorbea de iubirea de neam si despre maretia Romaniei si a stramosilor nostri, despre cat de mari si buni au fost dacii, despre cum spatiul cuprins intre Carpati-Dunare si Marea Neagra a fost leaganul civilizatiei, ca limba primordiala a fost cea a stramosilor nostri, ca stramosii nostri au reprezentat tot, dar ca astazi este o tragedie ca tinerii nu isi mai stiu istoria. Eu am o problema – de fapt, am mai multe – cu astfel de persoane. In primul rand pentru ca o fac pe-a moralistii desi nu au niciun drept. In al doilea rand pentru ca au parasit tara. Ea vorbeste despre patriotism din afara tarii. Nu a parasit tara inainte de 1989, ci chiar dupa 1990. De aproape 25 de ani a muncit si a trai in alta tara. Acolo isi are familia. Ea, sotul si doi copii care muncesc in Germania. Niciunul nu a pus umarul la recladirea Romaniei post-ceausiste. Cum te mai poti numi patriot in astfel de conditii, cand astepti ca in tara sa curga lapte si miere pentru a trai si tu aici? Mai patrioti sunt strainii, precum cei de la www.vippls.ro, care au venit in Romania cu know-haw-ul si resurse, care au investit in tara, care au creat locuri de munca si care nu s-au dat batuti din cauza conditiilor socio-economice si a tranzitiei tot mai lungi din Romania.

Societatea despre care va spun, VIPP (VIPP LAvori SPeciali) este originara din Italia si a fost fondata in anul 1967 pentru fabricarea si infingerea pilotilor forati din beton armat. Intre tim, societatea si-a dezvoltat rapid campul de activitate, extinzandu-si campul de activitate in toate sectoarele fundatiilor speciale, al studiilor geologice si a lucrarilor maritime.

Acum, sucursala din Romania se ocupa de o gama larga de servicii, de la fundatii sociale, la consultanta, porturi turistice si industriale, consolidari (versanti, maluri, alunecari etc), palplanse, piloti forati, pereti mulati, micropoleti si ancore, piloti prefabricati tubulari, piloti tip „Ultratons” (piloti cu tubaj pierdut), C.F.A/C.S.P./F.D.P., piloti de indesare, imbunatatirile terenurilor prin metoda ”soil mixing”, injectii (cu mortare, suspensii de ciment), jet grouting, incercari in situ, studii geotehnice sau consultanta geotehnica.

In Romania firma a avut lucrari de anvergura in Bucuresti (si Ilfov), Sibiu, Alba, Cluj, Salaj si Timis. Este vorba despre lucrari ample, care sa ajute Romania si romanii: autostrada Lugoj-Deva, Hale de productie industriale, drumuri judetene, sosele ocolitoare de centura, segmente de cale ferata etc.

Ceea ce face o astfel de firma imi da dovada de patriotism mai mare decat romanii care se lauda cu originile si stramosii, dar care nu mai fac nimic pentru Romania.

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *